Welkom!

Op deze blog kan je meer lezen over de Sponsorfietstocht, de Inloopmobiel en de vereniging AN-BN! Klik daarvoor op de verschillende tabbladen hierboven.
Rechts vind je de manieren waarop je ons kan sponsoren.

Zondag 29/09/2013 bereikten de fietsers om 12u hun officiële aankomst. Op de eerste Dag tegen Eetstoornissen vertelden zij over hun boeiende tocht!

Dag 15 – Za 13/07/2013 Traismauer - Petronell Carnuntum


Vandaag hebben we weer eens een langere rit voor de boeg. We hebben wel het geluk dat de wind eens mee zit. We moeten wel uitkijken voor onze bevoorrading wat hier zijn niet zoveel mogelijkheden op ons traject, en bovendien is het vandaag zaterdag, en dan willen de winkels hier al wel eens vanaf de middag hun deuren sluiten. Voor de zekerheid doen we al onze inkopen al in Tulln, zowel voor vandaag, als voor morgen zondag.

De dames gaan boodschappen doen terwijl 
Jacques en ik op de fietsen passen. Terwijl we daar op een bankje zitten, zie ik vlakbij een dakloze de vuilbakken doorzoeken, op zoek naar lege drankblikjes en -flesjes. Bij al wat hij vindt, probeert hij er nog de laatste drupjes drank uit op te drinken. Ik krijg het toch wel even moeilijk wanneer ik bedenk dat wij hier zo maar als luxe toeristjes zitten te wachten op onze boodschappen, en ondertussen andere sukkelaars, die het minder goed hebben getroffen in het leven, de vuilbakken moeten uitpluizen om aan wat eten en drinken te geraken. Ik vind het niet eerlijk, en uiteindelijk geef ik de man wat oud brood dat we nog in onze zak hadden zitten, en dat waarschijnlijk toch vroeg of laat in de vuilbak zou belanden. Eerst weigert de man het aanbod, maar uiteindelijk is hij er toch blij mee. Ik begin met hem een gesprek. Hij is geïnteresseerd in onze fietstocht, hij wil zelfs mijn adres om eens een brief te schrijven (vermoed ik want hij was soms moeilijk te verstaan). Uiteindelijk denk ik dat de brave man nog meer genoten heeft van eens een babbel te kunnen doen met iemand, dan met het brood.  De man blijft me in mijn gedachten nog de ganse dag achtervolgen. Graag had ik van hem een foto genomen als herinnering aan deze ontmoeting die op mij toch wel indruk heeft gemaakt, maar dat vond ik dan toch weer wat te ongepast.

Het is vandaag weer een behoorlijk lage tocht maar alles verloopt zéér vlot. Pas bij kilometer 64 in Wenen houden we halt voor een picknick. We denken dat we al bij al toch nog vroeg en vlotjes op de camping in Petronell-Carnuntum gaan geraken, maar enkele extra hindernissen zorgen voor de nodige vertraging.

Even ten oosten van Wenen loopt het fietspad plots langs een lang uitgestrekt  nudistenstrand. Het toeval wil dat we hier net even onze GPS uit het ook verliezen en vergeten tijdig af te slaan, tot een volledig naakte dame er ons op attent maakt dat we waarschijnlijk fout zitten. Er zit niets anders op dan weer eens enkele kilometers terug te fietsen doorheen het nudistenstrand. Ieder zijne meug, maar ons ding is het toch echt niet.


Omdat we voor een alternatief traject kiezen naar Petronell-Carnuntum moeten we nog een overzetbootje nemen. Tengevolge van de recent hoge waterstanden moet het bootje aan de overkant echter elders afzetten. De overzet  kost daardoor €5 ipv 4,5€. Bovendien worden we dan nog afgezet op een plaats waar we dan nog eens een eind met onze fietsen over een mulle zandweg moeten.

Ook in de laatste kilometers moeten we even omrijden langs een drukke baan om uiteindelijk de camping te bereiken. De camping is een klein veldje naast de tennis sporthal.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten