Welkom!

Op deze blog kan je meer lezen over de Sponsorfietstocht, de Inloopmobiel en de vereniging AN-BN! Klik daarvoor op de verschillende tabbladen hierboven.
Rechts vind je de manieren waarop je ons kan sponsoren.

Zondag 29/09/2013 bereikten de fietsers om 12u hun officiële aankomst. Op de eerste Dag tegen Eetstoornissen vertelden zij over hun boeiende tocht!

Dag 07 – Vr 05/07/2013 Wörth - Detwang


Dag 07 – Vr 05/07/2013 Wörth - Detwang

Wanneer we willen vertrekken, kom ik plots tot de vaststelling dat onder een van mijn klikpedalen een vijs weg is ! Ik dacht dat ik nog enkele reservevijsjes had meegebracht, maar ik kan ze niet terug vinden, en ik zal het dus voorlopig zonder klikpedalen moeten stellen, en net vandaag moeten we bergop.
In Miltenburg verlaten we de Main. Vanaf Hardheim gaat het gedurende 20 km bergop aan 2 tot 5%, en dan nog een kilometer aan 9%. Na de lange relatief makkelijke beklimming gaat het weer in een snelvaart naar beneden.  We fietsen door een fantastisch decor.

De rit van vandaag die meer dan 120 km lang is had ik met stip aangeduid als de zwaarste tijdens de eerste 14 dagen. Al bij al valt het nog wel mee alhoewel bij ons allen het toch begint door te wegen, van zodra we over de 100 km gaan. In de  laatste 15 km zitten dan ook nog eens enkele zéér pittige hellingen.

I
n Detwang zijn er twee campings. We kiezen voor de eerste die we tegenkomen, en uiteindelijk lijkt het een goede keuze te zijn.

’s Avonds overleggen we met z’n allen welk traject we de komende 2 dagen gaan volgen. Als we het hoofdtraject blijven volgen zijn het twee etappes van telkens 109 km. Er is echter een alternatief, en dan zouden de etappes respectievelijk slechts 90 en 74 km lang zijn. Niemand heeft een uitgesproken voorkeur. Uiteindelijk kiezen we voor het alternatief traject.

De tijd gaat snel. We zijn al een week onderweg. In zeven dagen tijd hebben we al 712 km afgelegd.

Ondanks enkele kleine technische probleempjes, die we moeiteloos konden oplossen, is ons materiaal nog in optimale staat.  Ook lichamelijk verkeren we nog in prima staat, uitgezonderd het feit dat we allen vol staan met bultjes vanwege de muggen.  De sfeer en de moraal is opperbest!

Wat me van de eerste week vooral zal bijblijven, is het emotionele vertrek in Nederokkerzeel, en het afscheid van onze vrienden in Koblenz, en op het vlak van de afgelegde etappes,
vooral het geploeter door het slijk langs de Rijn.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten